Qui som?

Solidaritat: El fet d’ésser solidari amb altres, de compartir-ne les idees, els propòsits i les responsabilitats.

Relació de fraternitat, de companyonia, de recíproc sosteniment, que lliga els diversos membres d’una comunitat, col·lectivitat, en el sentiment de pertinença a un mateix grup i en la consciència d’uns interessos comuns.”

El curs 2012-13 l’anterior Equip Directiu va proposar a tot el claustre engegar una nova comissió, una comissió de caire humanitari que vetllés per l’educació d’un valor tan important com és la solidaritat.

Així va començar Grèvol Solidari, amb alguns mestres voluntaris i molta il·lusió per unes noves fites. Aviat es va afegir alguna mare i aquest curs seguim treballant plegades amb un objectiu comú: el nostre barri.

Quina és la nostra il·lusió?

Tenim com a fita conscienciar, sensibilitzar i implicar tota la comunitat educativa en el coneixement dels desequilibris i desigualtats socials i mediambientals.

grevol-solidari-2

Treballar el valor de la solidaritat dins i fora del marc curricular, on tots hi puguem participar i aprendre.

Actualment ja treballem la solidaritat a l’escola, de diferents maneres i en tots els cursos, però ens agradaria fer un recull de tot el que ja fem, per ser-ne més conscients i millorar-ho, ja sigui per donar-li la importància que es mereix, com per fer partícips a tots nosaltres, alumnes, famílies i mestres.

Educar en valors és cosa de tots!

Des d’aquesta comissió, pretenem vertebrar diferents activitats o iniciatives, algunes de fixes i d’altres esporàdiques, que ens facin ser més conscients del món on vivim, de la situació desfavorida o de pobresa de moltes persones i de com estem maltractant el nostre planeta.

Grèvol Solidari-Solidari Foto 12

No cal anar gaire lluny, el nostre propi barri té moltes necessitats, segur que podem posar el nostre granet de sorra per a un món millor.

L’objectiu principal de la comissió és l’educació d’aquest valor mitjançant aquestes activitats, que van destinades a la recaptació econòmica, d’aliments, roba o d’altres necessitats per donar-les a alguna organització o entitat amb qui la comissió estarà en contacte, i a la conscienciació i millora de la nostra influència i impacte mediambiental.

Objectius

• Crear consciència en la Comunitat Educativa de les diferents realitats socials, culturals, econòmiques i mediambientals del món, fomentant la necessitat de la cooperació en l’alumnat, pares i professorat.
  • Planificar i dur a terme activitats solidàries que permetin apropar la nostra realitat a la dels més desfavorits.
  • Donar a conèixer als alumnes la realitat d’altres zones de nostre entorn més proper, país i del món: fam, guerra, exclusió social, incompliment dels drets dels infants, alfabetització…
  • Sensibilitzar a alumnes, pares i mestres en la cura del nostre planeta, intentant canviar hàbits que poden ser molt positius.

Activitats actuals

• Recollida de taps: “On vas tu tap?”
  • Recollida de roba d’hivern i d’estiu, per a les voluntàries d’Ajuda Fraterna.
  • Cap nen sense joguina

Activitats on hem col·laborat

• Gimcana infantil a Can Saladrigas per a La Marató de TV3 (2014 i 2015)
  • Recollida de taps per a la Fundació CEAC