Menjador amb cuina pròpia i adaptat a totes les necessitats

L’Escola Grèvol ofereix dins de l’horari de migdia, des de les 13 fins a les 15 h, les activitats pròpies de menjador en què els nens i nenes, acompanyats sempre per mestres i monitors de l’escola, dinen, realitzen activitats d’esbarjo i, a partir de cinquè de primària, activitats d’estudi.

El menjar que se serveix a l’hora de dinar es cuina a la mateixa escola, atès que disposa de cuina pròpia, la qual cosa permet cobrir les necessitats de totes les famílies.

Considerem el menjador com un espai on seguim la nostra tasca educativa amb els nostres alumnes potenciant diferents aspectes:

IMG_4823
  • Hàbits alimentaris: conscienciació de la importància d’una dieta sana i variada, bones maneres i treball amb la destresa dels coberts.
  • Autonomia personal: a mesura que van creixent, potenciem que els infants adquireixin més responsabilitats entorn al material i l’autogestió en l’alimentació (posar-se la bata, agafar el material necessari pel dinar, recollir el material utilitzat i ubicar cada cosa al seu lloc, cura del material, etc).
  • Hàbits higiènics: la importància de la cura personal del propi cos (rentar-nos les mans, l’ús del tovalló, rentar-nos les dents després de cada àpat, etc).
  • Responsabilitat en tasques comunes: potenciar la implicació amb el grup en referència a certes responsabilitats (recordar portar els tovallons o necessers del grup classe, ocupar-se de que la taula tingui la gerra d’aigua plena, etc).
IMG_4826
IMG_4832
IMG_4833

Es tracta d’un espai, no tan sols per a l’alimentació, sinó també de relació. Per això, fomentem que sigui un entorn tranquil i de conversa on els nens i nenes puguin gaudir menjant.

El menjador és un entorn adaptat, amb taules de diferents mides per a la comoditat dels infants i adolescents, així com també de taules grans on tenen un espai per menjar còmodament, que potencia la interacció entre ells.

De totes maneres, som conscients i reconeixem que a l’escola els alumnes només realitzen un 16% dels àpats principals d’un any, per tant, en aquesta tasca també ens considerem uns col·laboradors de la família, que ha de vetllar per transmetre les bones maneres a taula, segons els seus costums.

IMG_4837
IMG_4838