L’ESO, de 1r a 4rt

La finalitat de l’educació obligatòria és aconseguir que els nois i les noies adquireixin les eines necessàries per entendre el món i esdevinguin persones capaces d’intervenir activament i crítica en una societat plural, diversa i en canvi continu.

Proporcionem a tots i a totes les alumnes una educació basada en:

1. L’assoliment d’un desenvolupament personal sòlid.
  2. L’adquisició dels coneixements i valors necessaris per tal de desenvolupar les habilitats socials de treball i d’estudi, amb autonomia i esperit crític, sensibilitat artística, creativitat i afectivitat.
  3. La formació de persones amb les competències bàsiques assolides al final de l’etapa.

Per això a l’ESO:

• Tutoritzem, acompanyem i orientem l’alumne de manera propera i individualitzada.
  • Atenem a la diversitat donant resposta als interessos, capacitats i ritmes d’aprenentatge de cadascú amb el suport de l’Equip Psicopedagògic.
  • Fem grups de desdoblament de vint alumnes en les matèries instrumentals.
  • Fem un seguiment acadèmic continuat amb els informes de preavaluació, avaluacions orientatives, recuperacions i proves extraordinàries de final de curs.
  • Ens impliquem en el servei comunitari en el nostre barri (campanyes com Cap nen sense joguina, tertúlia dialògica amb la residència d’avis…).
  • Continuem amb el projecte d’Expressió i acabem amb Cos i Moviment.
  • Fomentem la lectura amb el projecte de Pla Lector llegint cada dia.
  • Utilitzem les noves tecnologies per treballar la competència digital (un netbook per a cada alumne, monitors interactius d’última generació a totes les aules, llibres digitals, plataforma Clickedu).
  • Oferim la matèria de francès com a segona llengua estrangera i estem adherits al programa d’intercanvi amb França.
  • Potenciem l’emprenedoria a través de la matèria d’Entrepreneurship impartida en anglès (AICLE) en tots els cursos.
  • Organitzem una estada d’immersió lingüística en escola i família al Regne Unit (Bournemouth).
  • Realitzem certificats oficials de llengües estrangeres: B1, B2, C1 en anglès / DELF B1, B2 en francès.
  • Participem en la competeció de robòtica First Lego League.
  • Formem part del Programa Joves i Ciència (Fundació Catalunya La Pedrera)
  • Realitzem convivències en tots els cursos i un viatge de fi d’estudis a París i Disneyland.

Al final de l’etapa oferim assessorament individualitzat per tal que l’alumne pugui continuar la seva vida acadèmica postobligatòria, tenint en compte les seves inquietuds i aptituds.