AFA

Qui som

L’Associació de Famílies d’alumnes de l’Escola Grèvol (AFA) és una organització sense ànim de lucre formada per la majoria de les famílies del centre educatiu.
Carnestoltes

Com s'organitza

A través d’una junta de voluntaris formada per les pròpies famílies la qual es va renovant cada 3 anys.

Té com a objectiu principal ser un motor de millora constant de totes les activitats que es realitzen dins del centre escolar.

Per tal de portar un control de les activitats que desenvolupa l’associació, anualment es realitza una assemblea ordinària en la qual es tracten tots els temes pendents.

En aquesta es renoven periòdicament els càrrecs de la junta, s’exposen els comptes anuals així com es debaten propostes de millora per a l’escola.

Periòdicament, la junta es reuneix per tal de gestionar i resoldre totes aquelles propostes i suggeriments que li arriben per part de l’escola i les famílies.

L’associació, conjuntament amb l’escola, s’encarreguen de l’organització i gestió de les extraescolars del centre seguint l’ideari educatiu marcat per aquesta última.

Si en vols saber més clica aquí.

L’ AFA, actualment, està dividida en vàries vocalies les quals s’encarreguen de fer un seguiment continu de les activitats que ofereixen.

Hi ha dos vocalies vinculades a les extraescolars: la cultural i l’esportiva.

Hi ha quatre vocalies més; la de delegats, la de menjador, la de festes i la de comunicació.

Més enllà de les vocalies, existeixen càrrecs concrets com el de secretari, tresorer, vicepresident i president així com comissions temporals, com ara la de festes que donen suport de manera externa a la junta.

El trimestral

Una de les comissions més potents que tenim és la del trimestral, una revista que elaborem cada trimestre conjuntament amb l’escola i els alumnes.

És una comissió de l’AFA vinculada a una activitat curricular de l’escola que es duu a terme a l’etapa de secundària (ESO), “sóc periodista”.

Els i les alumnes d’ESO elaboren entrevistes, textos informatius i escrits de diferents gèneres periodístics vinculats sempre a les activitats realitzades a l’escola.

S’elaboren en format digital (primer i segon trimestre) i en format paper (tercer trimestre).

mockup1 revista

Delegats

• Els delegats de classe (pares i mares) s’encarreguen de ser els i les portaveus de les famílies, de tal manera que si s’ha de fer arribar alguna informació a l’escola sigui a través d’ells o d’elles.

• Es fan reunions trimestrals dels delegats amb l’equip directiu i el consell rector de la cooperativa per tal de fer arribar inquietuds, agraïments i millores proposades per les famílies de l’escola.

Festes

• Actualment l’AFA participa activament a la cavalcada de reis del barri del Poblenou, a la rua de Carnestoltes i organitza una festa de final de curs per a les famílies de l’escola.
  • Aquestes festes s’organitzen a través de la vocalia de festes i de comissions temporals de suport a aquesta per assegurar-nos l’èxit de la nostre participació.

Calendari

abril 2024