Avaluació i tractament de la imatge corporal a 3r d’ESO

IMG_0445 L’augment dels problemes relacionats amb el pes, la imatge i l’alimentació ha estat qualificat d’epidèmic en països d’occident com el nostre.

Estudis d’investigació han mostrat que els ideals de bellesa irreals per a homes i dones tenen un paper important en les alteracions alimentàries i en la imatge corporal.

La pressió que exerceixen els mitjans de comunicació vers la primesa de les dones i l’aspecte musculat dels homes és intensa i el percentatge d’adolescents que segueixen hàbits poc saludables és cada vegada més gran.

Com a escola entenem que és important intervenir en problemes relacionats amb la imatge corporal: la intensa preocupació o insatisfacció amb alguna part del cos o amb el cos en el seu conjunt i les conseqüències que aquestes preocupacions poden tenir en el comportament, en l’estat d’ànim, en l’estil de vida, en les relacions amb els altres i en l’autoestima de les persones.

La Unitat d’Avaluació i Intervenció en la Imatge Corporal és un centre vinculat a la Universitat Autònoma de Barcelona que està elaborant un projecte d’investigació sobre Prevenció de trastorns alimentaris i problemes relacionats amb el pes en el qual estem col·laborant amb les classes de 3r ESO.

En les sessions que fem conjuntament fem crítica dels models i bellesa i dels rols de gènere estereotipats masculins i femenins, treballem el desenvolupament del pensament crític cap a la pressió dels mitjans i l’entorn i desenvolupem habilitats comunicatives i d’intel·ligència emocional.

Es tracta d’una activitat que té un format participatiu i vivencial, que convida els nens a gaudir d’una alimentació sana.

En aquest sentit, una de sessions més curioses va ser convidar-los a assaborir el menjar de forma pràctica. I què millor que començar per un plàtan? El vam mirar, olorar, pelar i finalment, el vàrem degustar.

Compartim amb vosaltres un dels vídeos amb els que fem reflexionar als alumnes.

imatge-cos-300x225