DENIP

30 de Gener, commemoració de l’aniversari de la mort de Mahatma Gandhi.

Jornada en la que celebrem el Dia Escolar de la No Violència i la Pau.

El tema que enguany hem escollit per explicar què volem com a societat i de quina manera ens agradaria conviure plegats sense sentir-nos agredits, menystinguts o silenciats, ha esta LA COMUNICACIÓ NO VIOLENTA. I és per això, que en l’acte el que mirem de representar i deixar dit, són aquelles formes de comunicació violenta que a dia d’avui rebutgem i no volem que siguin presents a la societat. També alhora volem dir de quina manera ens volem comunicar sense violències, des de l’estima, i la inclusió.

En primer lloc, volem construir aquest cor gegant que representa l’amor amb que volem comunicar-nos. Una comunicació no violenta que ha de ser per sobre de tot aquella on es parli des del Jo, en lloc del Tu, expressem el que observem, en lloc dels judicis que fem, identifiquem pensaments i expressem les emocions, en lloc de culpar els altres de ser-ne responsables, expressem les necessitats que tenim, en lloc de les estratègies que seguim, i finalment que ens acostumem a fer peticions, en lloc d’exigències.

El segon és el seguit de formes de comunicació violenta que com a grup classe rebutgem i les llençarem a un recipient per a destruir-les tal i com va fer Gandhi en el seu primer acte de desobediència civil a Sudàfrica. Ell, per manifestar aquest rebuig a formes de discriminació per raons de raça va convidar a cremar els papers que representaven aquesta diferència.

Nosaltres avui, reproduirem aquest fet, destruint aquestes formes de comunicar que NO volem.

Per això és necessari, més que mai, que entenguem que en actes com el d’avui fem present aquesta voluntat de canvi de la societat en la que volem viure, i per això és necessari actuar per APRENDRE.

M’ho explicaren i ho vaig oblidar,

m’ho ensenyaren i ho vaig entendre,

Ho VAIG FER i HO VAIG APRENDRE.

20230130_175122