El dia de l’artista

Fa uns quants anys, després de la pandèmia, va néixer un nou espai a les classes de Visual i Plàstica de Cicle Superior: El dia de l’Artista. Aquesta espai persegueix un únic objectiu que és gaudir fent art, perquè realment cada infant es centra en allò que li agrada sense que ningú li imposi una tasca concreta. L’acompanyament del mestre és convidar a la participació de tots i totes, respectant la diversitat i el ritme de cadascú.
Un cop al mes, de forma individual o com a màxim en grups de 3, es realitzen projectes plàstics escollits per l’alumnat. Aquesta activitat sembla senzilla però necessita un treball previ on tothom cal que tingui present diferents aspectes abans de realitzar-la: com vull treballar? M’agradaria fer alguna cosa en solitari o aprofitar per treballar amb companys i companyes de la classe? Quins materials necessito, tenint en compte que la majoria de les coses les he de portar de casa i intentant aprofitar allò que ja tinc? Quantes sessions m’ocuparà? És molt important aprendre a gestionar el temps, a planificar, perquè no totes les propostes són vàlides per a una sessió d’hora i mitja.
Després ve tot el procés, on a mida que van treballant es van ajudant entre ells i elles. A vegades aquella idea o material escollit no és el més adequat i cal tornar a repensar alguna cosa del projecte. Finalment s’acabarà amb una obra d’art pròpia, diferent en cada un dels infants del grup.
«El dia de l’Artista» ha anat evolucionant en tots aquests cursos de vida i la utilització de l’aula de plàstica ha enriquit el funcionament de l’activitat. Tanmateix sempre ha mantingut la seva essència i intencionalitat, col·locant a l’alumnat com a protagonista i al docent com a acompanyant i facilitador.
Cada sessió és diferent i cada proposta és un nou aprenentatge.

Foto2