L’escola surt al carrer

En moltes ocasions és necessari sortir del nostre ecosistema habitual per tal de poder conèixer altres realitats. Per aquest motiu, que l’escola surti al carrer és fonamental per aconseguir que el nostre alumnat prengui consciència de que no cal marxar molt lluny per trobar persones amb circumstàncies vitals exageradament dures. De fet, només cal allunyar-se un grapat de parades de metro. Per això, dins de les sortides programades per al present curs s’inclouen algunes enfocades a potenciar la competència cívica i social dels alumnes i les alumnes.

Un exemple d’aquest propòsit es la recent col·laboració amb l’associació Agape +, gràcies a la qual l’alumnat de 3r de l’ESO va assistir a una xerrada i un recorregut pel barri del Raval, sobre les persones en situació de sensellar. Tot i que pugui semblar una situació aliena i extrema, i després de sentir diversos testimonis, l’alumnat va poder comprendre que una infinitat de camins poden portar a una persona a no tenir llar, i que les etiquetes que la societat escull per a aquestes les estigmatitza injustament.

Més enllà dels objectius acadèmics, el nostre projecte com a escola es fonamenta en proporcionar una sèrie de valors que permetin a tots els estudiants i les estudiants relacionar-se amb el seu entorn aixecant la mirada i prenent consciència de la realitat. És per això que sortides com aquesta permeten obrir l’escola a la ciutat i a tots els qui en formem part, els ulls i la ment.

borja web 2