Master class de la pintora Silvia Garcia als alumens de 2n ESO

Silvia-Garcia-GrevolLa pintora Silvia Garcia ens ha fet una classe magistral als alumnes de 2n de l’ESO a l’assignatura de Visual i Plàstica per donar el tret de sortida d’una de les activitats més enriquidores de l’assignatura: aprendre a pintar un quadre.

Una activitat plantejada amb calma, sense presses, sense estrès, en la que el gran valor sigui el de descobrir, a partir de l’experiència i l’observació, alguns secrets de la pintura figurativa, per entendre millor la nostra cultura i per fer-nos hi partíceps.

Les nostres referències tècniques són, en aquest projecte, Johannes Vermeer i Vincent Van Gogh, dos referents històrics que actuen, com a mestres vius, explicant-nos allò que sentien i com ho explicaven. Aquesta és una de les grans meravelles que ens ofereix l’obra d’art, quan aprenem a llegir-la…: Transcendir el temps.

A aquests dos grans personatges hi hem afegit, enguany, a la Silvia Garcia, pintora (i àvia de dos alumnes de l’escola) que ens ha vingut a parlar de la seva experiència. Quan i com va començar, perquè ho va fer, què suposa per ella aquesta activitat.

Una interessantíssima trobada entre el saber i la voluntat d’aprendre. Una visió vitalista d’una disciplina intencionadament intel·lectual i sensorial, alhora.

Aprendre és, en definitiva, una activitat de descoberta individual. Una voluntat. I aquest és l’exemple que la Silvia ens ha mostrat amb més claredat i que segur que algun rastre ha deixat als alumnes. Esperem que torni un altre dia. Gràcies Silvia!

Silvia-Garcia-Grevol