Minimons

Els Minimons són una fascinant forma d’expressió creativa en la qual els infants poden donar vida a mons reals o imaginaris mitjançant la manipulació de peces soltes i altres elements que adquireixen significat en el context del joc simbòlic.
Aquesta activitat ofereix als infants l’oportunitat de desenvolupar la seva imaginació i habilitats creatives mentre exploren i experimenten amb diferents materials. La creació dels Minimons pot ser totalment originària dels infants, permetent-los expressar-se lliurement i construir el seu propi món amb la seva narrativa única.
D’altra banda, també és possible que els adults participin en aquest procés creatiu. Poden fer-ho de diverses maneres, ja sigui proposant temàtiques interessants que puguin inspirar als infants, delimitant l’espai de treball o proporcionant materials específics per a la creació dels Minimons. Aquesta col·laboració entre adults i criatures pot enriquir l’experiència, oferint una guia que fomenti el desenvolupament de les habilitats creatives, motrius, cognitives i socials dels infants. Els Minimons es converteixen en una experiència enriquidora i altament participativa a la nostra escola, com a part integral de l’educació infantil. A través d’aquesta activitat, els infants tenen l’oportunitat de compartir amb altres criatures de forma dinàmica i participativa un ric espai socialitzador. En aquesta proposta lliure l’alumnat pot jugar de manera individual o col·lectiva, tot posant en pràctica les habilitats socials.
Amb l’enfocament de proporcionar una experiència completa i captivadora, destinem un temps específic a la setmana per a la creació dels Minimons, permetent que els infants es submergeixin en aquesta activitat amb tota la seva energia i interès. La diversitat de peces de fusta disponibles proporciona una paleta rica que es pot adaptar a diverses temàtiques, oferint peces específiques que capturen l’esperit de la tardor, la primavera, l’aigua i altres elements temàtics.

Els Minimons a la nostra escola no només són una activitat lúdica, sinó una oportunitat educativa que fomenta el creixement integral dels nostres petits artistes.