Presentació dels projectes CISCO

El passat dimarts 2 de maig els 10 equips d’alumnes de cinquè van presentar els seus projectes davant un jurat format per experts d’Internet de les Coses de l’empresa CISCO i d’algun representant de l’escola.

Es van presentar veritables idees renovadores que farien la vida molt més fàcil gràcies a l’ús de la tecnologia i de connectar aparells quotidians a internet:

—L’autobús intel·ligent, la nevera intel·ligent, el perrobot, la biblioteca intel·ligent, l’escola intel·ligent, el llit que es fa sol, la taula intel·ligent, el gym intel·ligent, la motxilla per despistats, les ulleres buscadores…— van ser uns bons exemples de creativitat i de posar una idea al servei de la qualitat de vida de les persones.

El jurat després de valorar entre d’altres coses l’aspecte, la comunicació, els rols de cada participant, el treball d’equip, la maqueta, la originalitat del projecte i de la presentació va fallar a favor de l’equip de la taula intel·ligent: una mena de taula sota la qual hi ha una veritable cuina (frigorífic, rentaplats, vitroceràmica…) i on a partir de rebre ordres a través de dispositius mòbils i una cinta transportadora és capaç de preparar-te el dinar o el sopar, així quan arribes a casa afamat només t’has entaular i menjar. A més, la taula, es complementa amb un munt de funcions; és capaç de dir-te quan caduquen els aliments, quins et falten… i un munt d’aplicacions més.

Allò més important, però, no va ser guanyar i ni tan sols el diploma que cada participant va rebre sinó l’experiència que vam viure i gaudir.

El proper dia 23 de maig l’equip guanyador de l’escola anirà a defensar el projecte de l’escola Grèvol a les instal·lacions de CISCO Barcelona a presentar el treball davant altres escoles de l’estat espanyol (a través de videoconferència).

Per suposat no cal dir que tots estem molt emocionats i neguitosos per saber que passarà a finals de mes. Ara, toca traduir i preparar la presentació en castellà… Quins nervis!

cisco