Setmana de les Arts

De fa temps la Comissió d’educació artística perseguim poder fer una Setmana de les Arts pels voltants de la primavera. Una festa que és l’hereva de la tradicional Santa Cecília, que durant tant de temps vam estar celebrant els mesos de novembre, però que ara reneix amb la intenció de créixer tot començant per les disciplines artístiques de l’escola.

Per fi aquest any podem dir que hem encetat la primera Setmana de les Arts, del 8 al 12 de maig, i que seguirem realitzant puntualment fins a final de curs.

Al llarg d’aquests dies hem començat a realitzar instal·lacions i tallers al voltant de l’àmpliament interpretable tema de “la llum i l’ombra”. Com que estem als inicis de l’aventura l’aposta ha estat prudent i ens haurà de servir per continuar, amb el mateix tema, durant el curs vinent amb la voluntat de consolidar el projecte.

A continuació us posem alguns exemples de les activitats que hem començat en diferents cursos de tota l’escola:

– TALLER DE CIANOTIPIA descobrint els inicis de la fotografia amb reactius fotosensibles.

Des de l’ed. visual i plàstica i la Petites investigacions.

– TALLER D’ESCRIPTURA I DIBUIX ambientats dins d’un shoji (casa tradicional japonesa) il·luminats per la llum d’una espelma. Gaudint del silenci, sense sorolls i descobrint el misteri de les ombres. Inspirats en l’assaig l’Elogi de l’ombra, de Junichiro Tanizaki.

Des de llengües i socials.

– INSTAL·LACIÓ DE PARAULES A L’OMBRA. Recuperem paraules en l’oblit o poc usades de la nostra llengua.

Des de català i ed. visual i plàstica

– ACTIVITAT D’OMBRES PROJECTADES AMB PLAYMOBILS. Observació, interpretació i de les ombres amb personatges de playmobil i representació plàstica

Des d’educació visual i plàstica.

– ACTIVITAT «LOS DIOSES AIRADOS». Activitat de pintura de «déus imaginaris» que ens mostren emocions, inventats pels alumnes des de la perspectiva dels contraris, i pintats en blanc i negre. La llum o la falta de llum com a llenguatge pictòric. Inspirada en l’obra del pintor Ferran Garcia Sevilla.

Des d’educació visual i plàstica.

– ACTIVITAT «EL MITE DE LA CAVERNA». Ambientació de la cova del «Mite de la caverna» de Plató, dins dels shoji de l’aula de plàstica, on els alumnes representen els diferents personatges i reflexionen amb les professores sobre els continus enganys de les xarxes als que hi estem tots sotmesos.

Des de socials.

IMG_20230522_084526